Archief
Zoek je handicap
Achternaam:
Voorletters:
Wie is online
11 bezoekers online
1 gasten, 10 bots, 0 leden

Aalst introduceert City Golf

City Golf, een kinderwandelzoektocht en de wandelbrochure ‘Een blik tussen de rokken van de Ajuinenstad’: met die troeven wil Aalst de komende zomer toeristen naar de stad lokken. Er komt ook een nieuw interactief toeristisch infokantoor wanneer de Hopmarkt dit jaar heraangelegd is. Een hedendaagse website moet de toerist wegwijs maken in de stad.

Op het niveau van Antwerpen, dat de laatste jaren sterk inzette op beeldvorming, imago en internationale uitstraling met ‘Zot van A’ en ‘de Zomer van Antwerpen’, daar zit Aalst nog niet. Het vorige stadsbestuur liet een studie rond citybranding maken, en daaruit bleek dat Aalst zich het best profileert als sociaal bewogen zorgstad. Wat dit stadsbestuur zal doen met bijvoorbeeld de gedateerde baseline ‘Denderend Aalst’ blijft koffiedik kijken. “Het logo, de baseline en het imago van de stad, daar denken we over na. Het wordt besproken, maar het is voorlopig te vroeg om conclusies naar buiten te brengen”, zegt burgemeester Christoph D’Haese (N-VA). Wat er zeker wel komt, is een nieuw toeristisch infokantoor op de Hopmarkt. “De ondergrondse parking onder de Hopmarkt zal een van de meest bezochte zijn, wordt ons verzekerd. Wie zich daar parkeert, zal bovengronds in het infokantoor terecht kunnen voor alle toeristische informatie”, zegt Sandy Osselaer van de dienst Toerisme.

Lees hier verder op de website van Aalst.

 

Social Media
Buienradar